Top

NIEUWE LEDEN IN 2020

NIEUWE LEDEN IN 2020

Deze maand verwelkomt de NCE twee nieuwe leden: Tom Fekkes en Richelle van Loon zijn toegetreden als aangesloten lid. Daarnaast hebben Ozan Olçay, NCE en Joost van de Wetering, NCE de overstap van het aangesloten naar het actieve lidmaatschap gemaakt.

 

Sinds vorig jaar vragen we nieuwe leden vrijblijvend om zichzelf voor te stellen, en ook leden die van het aangesloten naar het actieve lidmaatschap overstappen kunnen de gelegenheid nemen om zichzelf nog eens onder de aandacht te brengen. Hieronder zijn de nieuwe bijdragen te lezen.

 


 

Hoi allemaal, mijn naam is Tom Fekkes, 27 jaar.

 

Recentelijk kreeg ik het leuke nieuws dat ik me als aangesloten lid bij de NCE mag aansluiten. Fantastisch! Ik zal me even kort voorstellen maar hoop dat binnenkort ook weer face to face te kunnen doen. Ik heb International Media and Entertainment Management gestudeerd in Breda, een hele mond vol haha. Tijdens deze heb ik de liefde voor montage ontdekt en sinds dien ben ik mij daar dan ook op gaan richten.

 

In 2016 studeerde ik af en bij gelijk naar Amsterdam verhuisd om aan de slag te gaan als freelance editor. Inmiddels heb ik wat ontzettend leuke projecten in m’n portfolio, zo heb ik vorig jaar onder andere de films ‘Kruimeltje’ en ‘Jachterwachter’ voorgemonteerd voor Michiel Boesveldt en heb ik ook bij ‘Dit Zijn Wij’ (de Vertellers) een steentje bijgedragen. Ik wil graag nog even door met voormonteren, ik haal daar ontzettend veel plezier uit en vind het ook enorm leuk om als een team te werken.

 

Als de omstandigheden het weer toe laten hoop ik jullie allen snel te ontmoeten en degene die ik nog niet ken een hand (?) te schudden. Hopelijk tot snel! – Tom

 


 

Mijn naam is Richelle van Loon.

 

In 2016 ben ik begonnen aan de filmacademie in de richting montage. Ik ga dit jaar afstuderen, maar gezien de pandemie loopt het anders dan normaal.

 

Ik heb een korte documentaire gemonteerd genaamd Family Food, die voor Go Short Nijmegen werd geselecteerd. Verder ben ik net klaar met de montage van de afstudeerfilm Waarom bleef je niet voor mij? waarin ik me heb kunnen verdiepen in de montage van stop-motion beelden. Voor nu heb ik mijn kamer in Amsterdam om moeten toveren tot montageruimte en monteer ik mijn tweede afstudeerfilm op afstand.

 

Als ik over een tijdje toch echt afgestudeerd ben, hoop ik dat ik door kan gaan met het monteren van films en ik mezelf kan blijven ontwikkelen. Ik zie er naar uit om jullie allemaal eens te ontmoeten en van jullie te leren!

 


 

Mijn naam is Ozan Olçay en ik heb al mijn hele leven een gezonde tv-verslaving.

 

Wanneer de Nederlandse omroep niets meer uitzond, keek ik als kleine jongen met mijn vader en broer op Duitse zenders naar films waar ik eigenlijk te jong voor was. Vanuit mijn natuurlijke nieuwsgierigheid hebben documentaires ook altijd een belangrijke plek in mijn leven gehad. Er zijn zoveel interessante verhalen in de wereld waarvan ik vind dat ze verteld moeten worden; het is fantastisch om daar een bijdrage aan te leveren.

 

Ik werk nu een kleine 20 jaar als editor en sinds ik in 2008 als zelfstandige aan de slag ben gegaan heb ik ruim 30 tv-documentaires gemonteerd. Ik werkte onder andere mee aan ‘Marskramers van God’ en ‘WEI’, die beide in de IDFA-competitie zaten. Verder heb ik verschillende muziekdocumentaires gemonteerd over o.a. Johnny Hoes, De Heideroosjes, Bruce Springsteen en Lee Towers. Ook de Gouden Film voor WAD (waaraan ik mee heb gemonteerd) is een prestatie waar ik trots op ben.

 

Minstens zo mooi vind ik dat mijn dochtertje deze film in de bioscoop heeft gezien. Het is haar referentiekader van wat papa doet en hopelijk een aanmoediging om mooie verhalen te blijven delen. Naast mijn specialisatie in documentaire heb ik de wens om verder te groeien en ook aan (arthouse) speelfilms te werken.

 


 

Hallo! Ik ben Joost van de Wetering, 35 jaar en werkzaam als freelance editor.

 

In 2009 ben ik afgestudeerd van de filmacademie, hierna ben ik aan de slag gegaan als assistent editor voor J.P Luijsterburg. Hierdoor kwam ik al snel in aanraking met grote Nederlandse producties waardoor mijn liefde voor fictie montage enorm is gegroeid.

 

Na een aantal jaar als assistent editor werkzaam te zijn geweest ben ik mij als editor voornamelijk gaan richten op de montage van dramaseries en speelfilms. Ik hou onwijs van het organische creatieve proces van montage.

 

Elke dag is een nieuwe uitdaging om het beste uit het materiaal en jezelf te halen om tot het mooiste eindresultaat te komen. Ik hoop dat ik nooit uitgeleerd ben!