NIEUWE LEDEN: ZOMER 2021
Deze zomer verwelkomt de NCE maar liefst zes nieuwe leden.
Sonja ten Boom, NCE en Yamal Stitou, NCE zijn toegetreden als actief lid, en Pepijn Ahsmann, Kim Meuwissen, Tim Straver en Tessel Flora de Vries zijn toegetreden als aangesloten lid. Daarnaast heeft Jeffrey De Vore, NCE de overstap van het aangesloten naar het actieve lidmaatschap gemaakt.
We vragen nieuwe leden altijd om zichzelf even voor te stellen, en ook leden die van het aangesloten naar het actieve lidmaatschap overstappen kunnen zo de gelegenheid nemen om zichzelf nog eens onder de aandacht te brengen. Hieronder zijn de nieuwe bijdragen te lezen.
Mijn naam is Yamal Stitou.
Ik ben een geboren en getogen Amsterdammer met Marokkaanse roots. Van jongs af aan ben ik al gefascineerd door films, zo kon ik ’s zomers op vakantie in Marokko uren doorbrengen in de bioscoop en vooral kijken naar films, ondanks dat ik ze niet kon verstaan (films worden er in het Frans gedubd).
Ik ben als beeldregisseur/cameraman bij Emma TV begonnen en daar heb ik mijn eerste edits gemaakt. Vervolgens heb ik als NOB technicus bij SBS gewerkt, o.a. monteren van items voor Hart van Nederland, waarna ik in 2002 de kans kreeg om te assisteren bij Sandor Soeteman met de series Spangen, Grijpstra en de Gier en Russen. Mijn eerste programma dat ik zelf mocht monteren was de jeugdserie ZOOP, waar ik ook toen first time regisseur Jan Albert de Weerd (o.a. Luizenmoeder) heb ontmoet en waar ik nu nog steeds mee samenwerk. Sinds die tijd ben ik non stop bezig geweest met montage van dramaseries, maar ook een aantal speelfilms. Op dit moment doe ik dat in dienst van Filmmore.
Mijn naam is Pepijn Ahsmann.
Ik ben nadat ik ben afgestudeerd aan de Filmacademie in 2020 direct aan het werk gegaan als freelance editor. Ik studeerde af met de korte fictiefilm Harmonia en de met de Tuschinski Award bekroonde documentaire A View From Above, en liep ik stage bij Pelle Asselbergs waar ik assisteerde voor de documentaireserie Het Beest van Harkstede.
Na mijn afstuderen heb ik veel voormontages mogen doen voor zowel fictie als documentaireseries, zoals o.a. Klassen (2021) en Onze Straat (2020), en ben ik nu aan het voormonteren voor Human Playground (2022). Verder vind ik het interessant om mij breed te blijven oriënteren en monteer ik ook met net zoveel liefde en plezier een videoclip, trailer of commercial en ik hoop ik in de toekomst wat langere speelfilms of documentaires te mogen monteren.
Ik heb op dit moment een studio op de Hugo de Grootkade waar ik met veel plezier werk en hopelijk nog heel even kan blijven zitten. Verder ben ik blij aan te kunnen sluiten als aangesloten lid van de NCE en hoop ik ook snel weer deel te kunnen nemen aan de borrels en masterclasses om jullie te ontmoeten!
Hoi, ik ben Kim Meuwissen.
Een groot deel van mijn leven ben ik bezig geweest met kunst en muziek. Als 17-jarige besloot ik dat ik illustrator wilde worden, en ging ik studeren aan de Kunstacademie in Maastricht. Tijdens deze studie werd echter mijn nieuwgierigheid gewekt voor film: ik zag dat in film precies die richtingen samenkomen die ik interessant vind (fotografie, illustratie en muziek).
Nadat ik de switch naar film had gemaakt, ontwikkelde ik een sterke voorkeur voor de richting montage. Na het behalen van het bachelordiploma filmische vormgeving begon ik aan de studie montage aan de Nederlandse Filmacademie.
In het najaar van 2020 studeerde ik af met de films “God Was Here!” en “Blauwe Maandag”. Het jaar daarvoor liep ik een aantal maanden stage bij Sándor Soeteman. Ik ben nu werkzaam als freelance-editor. Ik werk aan uiteenlopende projecten, waaronder documentaires en ficties.
Hey allemaal, mijn naam is Tim Straver, 25 jaar oud.
Op de middelbare school werd er voor het eerst een filmopdracht gegeven. Zonder erbij na te denken riep ik dat ik de film wel kon monteren, ook al had ik geen enkele ervaring. In mijn herinnering bleef ik nachten op om het voor elkaar te krijgen. Het resultaat was natuurlijk een verschrikkelijk slecht filmpje, maar de montage vonk was wel ontwaakt.
In 2019 ben ik aan de filmacademie afgestudeerd met de films “Traag naar de Hemel” “Shalky” en “Mania”. Sindsdien ben ik werkzaam als freelance editor en werk ik aan zowel fictie als documentaire.
Onlangs heb ik de kans gekregen om mijn eerste speelfilm te monteren. Onder supervisie van Sandor Soeteman heb ik “De Kameleon aan de Ketting” gemonteerd. Een enorm leerzaam project dat mijn passie voor montage alleen nog maar meer heeft aangewakkerd! Ik ben enorm trots op de film en hoop dat jullie hem allemaal in de bioscoop kunnen zien nu de corona tijd langzaam voorbij gaat!
Hoi, ik ben Tessel Flora de Vries.
Montage is iets waar ik per ongeluk verliefd op ben geworden. Heel zeker wetende als achttienjarige dat ik regisseur wilde worden en eigenlijk ook al was, bracht ik bij het maken van mijn zelfbenoemde meesterwerken meer en meer tijd door in de montage. Langzaam merkte ik dat ik vrolijker werd van een picture-lock dan van een wrap feest, waarna ik me bij mijn liefde neerlegde en de Wacom Pen heb opgepakt.
In 2017 afgestudeerd aan de filmacademie, afstudeerrichting montage, heb ik samen met Ellemieke Middelhoff, Studio Beneden Peil in de Amsterdamse Houthavens opgericht. Waar ik mijn jump-cuts kan maken en mijn picture-locks kan vieren.
Sinds afstuderen heb ik vooral korte fictie- en documentaire projecten mogen doen, waaronder Onderhuids van Emma Branderhorst en Van Vader op Zoon van Arjen Sinnighe Damsté. En ben ik nu bezig met twee afleveringen van Onze Straat, Othala en SAVE IT.
De liefde voor montage is nog niet gedoofd, en hopelijk wordt het alleen maar aangewakkerd door mijn nieuwe aangesloten lidmaatschap van de NCE.
Hallo, ik ben Jeffrey De Vore (1984), freelance editor en regisseur.
Zo’n beetje mijn hele leven ben ik in de ban van film en van montage in het bijzonder. Het begon allemaal met het maken van korte films door VHS-recorders aan elkaar te koppelen. Daarna studeerde ik zowel montage als regie fictie aan de Filmacademie, waar ik afstudeerde in 2009.
Na mijn afstuderen combineerde ik regisseren met het monteren, maar gaandeweg begon mijn aandacht steeds meer uit te gaan naar montage. Ik werkte als assistent editor in Los Angeles aan de spektakelfilm ‘Michiel de Ruyter’ (Roel Reiné). Een fantastische ervaring en vanaf dat moment is de focus alleen maar meer op het monteren van fictiefilms en dramaseries komen te liggen.
Monteren blijft mij mateloos boeien omdat iedere film weer anders is en andere uitdagingen met zich meebrengt. De afgelopen jaren werkte ik aan uiteenlopende projecten zoals de documentaire ‘Herinneringen aan Vuur’ (Heddy Honigmann), het komische sketch programma ‘Popoz’ (Martijn Smits en Erwin van den Eshof), de internationale genrefilm ‘The Windmill’ (Nick Jongerius), de ‘Misfit’ films (Erwin van den Eshof) en de gelijknamige serie voor Netflix. Vorig jaar regisseerde en monteerde ik de documentaire ‘De Dick Maas Methode’.